Optimaliseer uw subsidies en vermijd administratieve rompslomp

Bent u zeker dat u de verschillende mogelijke subsidies van de POD Maatschappelijke Integratie benut? Gebeurt het doorsturen van de verschillende formulieren tijdig en met de juiste codes? Of is er eigenlijk te weinig tijd om geblokkeerde aangiften op te lossen? En kunnen de maatschappelijk werkers zich te  midden van de administratieve taken nog wel voldoende richten op hun kerntaak?

De sociale dienstverlening staat de laatste jaren steeds meer onder druk. Het aantal dossiers neemt na Corona, de oorlog in Oekraïne en de energiecrisis alleen maar toe. En tegelijkertijd dreigt er een tekort aan maatschappelijk werkers, van wie we bovendien verwachten dat zij expert zijn in digitale formulieren, toelagen en steuncodes. Gemiste subsidies en het ontstaan van wachtlijsten zijn mogelijke gevolgen.

Vanuit Public Staffing bieden we u graag een oplossing aan zodat uw sociale dienst zich terug kan gaan focussen op de kerntaak: maatschappelijke ondersteuning.

In het kader van kostendeling en shared services nam Public Staffing het initiatief om een aantal experten in financiële processen, beslissingen en subsidiestromen aan te trekken en deze samen met onze ‘toolkit’ ten dienste te stellen van lokale besturen.

Met ons aanbod ‘Financiële processen en subsidiestromen’ kunnen we via softwaretools en dienstverlening besturen op weg zetten om de ontvangen subsidies te maximaliseren. Daarbij speelt het voor Public Staffing geen rol wie uw software-leverancier is. Door het centraliseren van de expertise in een Shared Service Center kan de dienstverlening op kostenefficiënte wijze gebeuren en hoeft u zelf geen voltijdse specialisten aan te trekken.

Met onze uitgebreide  dienstverlening helpen we uw bestuur graag met het inbrengen van de beslissingen van het BCSD, de berekeningen van het leefloon en het doorsturen van formulieren naar POD MI en nemen we de maandelijkse controle van toelages over. We zoeken voor jullie uit waarom jullie geen of maar slechts een gedeeltelijke subsidie hebben ontvangen en lossen het probleem waar mogelijk op.

Onze consultants hebben in Vlaanderen reeds een aantal succesvolle projecten uitgewerkt met heel wat extra ontvangsten als gevolg.

 

Benieuwd welke resultaten we hiermee ook voor uw bestuur kunnen boeken? Neem dan contact met ons op via contact@publicstaffing.vlaanderen.  Of schrijf u via deze link (https://whatsup.vlaanderen/#inschrijven) in voor het gratis What’sUp event van 6 juni in Antwerpen waar het OCMW van Kuurne een getuigenis zal brengen van ons project daar (kies voor de track ‘Sociale Zaken’).

Deel op:

Meer blogberichten:

Public Staffing zet zijn groei verder naar een team van 100+

Public Staffing zet zijn groeipad verder. De voorbije maanden vervoegden heel wat experten het team en breiden we uit tot een groep van 100+...

A&S Solutions en Public Staffing worden samen: Public!

Vertrouwde waarden, vernieuwde identiteit

Onze naam verandert, onze mensen én diensten erachter niet! De werking die je van A&S Solutions en...

1 jaar Public Staffing: een terug- en vooruitblik

De alsmaar groeiende uitdagingen en complexere regelgeving binnen de publieke sector maakten één aspect zeer duidelijk: de nood aan versterking...

Ready to jumpstart your career?

Klaar om je vol ambitie te smijten in de wereld van publieke diensten? Ga de grenzen van je huidige job te buiten en smijt je volledig in je volgende uitdaging. Hoe? Door te solliciteren bij Public!

 

Smijt je in je nieuwe job!